🐈
» Forums » Support » Re: My account was suspended
Page options
hk1997
Community Member

Account Suspended

Please resolve my issue !!
I am not able to submit proposals as it says "you can't submit a proposal because your account is suspended.".
However, when I submitted an appeal to unsuspend my account they responded that my account is not suspended. Please resolve my issue.
I'm not getting a proper support on this. I've been only asked to clear cache & cookies & I've tried it several times but doesn't work. Also, the same issue persists on mobile app. There must be a technical issue then. Please investigate this matter.

Thank you!

ACCEPTED SOLUTION
NikolaS
Moderator
Moderator

Hi Hassaan,

 

If the action buttons that you usually use are grayed out, the Trust & Safety team may have suspended your account. In that case, you will have received a support ticket with an email notification about the action on your account. Please refer to your ticket on this page and reply to the email if you have any questions for the team.

 

 

Update: 

 

This thread has been closed from further replies due to its size. We appreciate your participation in the Community and welcome you to continue the conversation on this new thread.

 

Thank you!

~ Nikola
Upwork

View solution in original post

1,779 REPLIES 1,779

Bishal, I understand you're eager to have this resolved as soon as possible. The team is receiving your messages and continues to work on your case. Please know that tickets are responded to in the order they are received; kindly allow 24-48 hours from your last reply for the team to follow up with you again. 

~ Luiggi
Upwork
8ea58795
Community Member

Hi,

I  made one account last year which got suspended permanently due to alter documents Now I want to create new one with my new  Documents Like I got new Passport. 

Hello Haseeb,

 

Having multiple accounts isn't allowed and it's a serious violation of the Terms of Service. Could you please send me a private message with the registered email address of the account you're referring to? We'll be happy to look into it. 

~ Luiggi
Upwork
8ea58795
Community Member

I messaged you....

e9de3659
Community Member

Hi Upwork team,

 

My account has been suspended. Why was my account suspended I don't know how to return it.

 

Please help me with how to return my account🥲.

Thanks for spending time to read.

 

Hope it will be solved as soon as possible!

Hi Tien,

 

It doesn't look like you have any restrictions on your account. Could you please try clearing your browser cache and cookies or using a different browser? Let us know if the problem persists so we can assist you further. 

~ Luiggi
Upwork
e9de3659
Community Member

Hi, here is the proof:

Screenshot 2024-03-01 at 18.55.17.png

 

I can't apply any proposal because this pop-up appeared and said my account was suspended.

 

I tried to log in to another browser but I still received the same result.

I am afraid that's about bugs.

I'm sorry to learn the issue persisted, Tien. We’ve escalated your community post to a support ticket. One of our agents will be in touch with you soon to assist.

~ Luiggi
Upwork

Hi Sohail, can you please suggest me any pages to contact them? My issue has still not been solved since last Saturday...I'm so tired of waiting. 

6cd8195b
Community Member

One of client want to start a new contract and I'm not able to propose a new contract. It's showing an error.

Here is the error: 

6cd8195b_0-1709295702388.png

 

Any possible solution?

Hi Sikandar,

 

I'm sorry you're having trouble creating a new contract. As the message says, you aren't able to do it because the client's account is suspended. We won't be able to share the details of another user's account for privacy reasons. Once your client resolves the issue with their account suspension, you may be able to propose a new contract to them. 

~ Luiggi
Upwork
3e5c8f87
Community Member

I need help everyone!! My Upwork account got suspended. I'm not sure why this happened and I really need my account to be active again. Allof my proposals got moved to archived. Is there any possibility to bring it back to normal?

Hi Stephanie,

 

I am sorry to hear about the action taken on your account. I see that your account is already restored now. I understand that you have a query about restoring your proposals that were archived. I can see that you've already raised a support ticket regarding your concern. You can access your support tickets here. Note that support requests are responded to in the order they are received. Kindly allow 24-48 hours for the team to follow up with you and assist you further.

 

- Pradeep

Upwork

Does my plan will be back as well? I open a ticket regarding my concern. However they tagged it as solved. In facts it's not. I want my money back!

 

Thank you for following up, Stephanie. I checked your account and confirm that your support ticket is already assigned to the relevant team. Please avoid creating multiple tickets for the same concern.

 

- Pradeep 

Upwork
18dfbc94
Community Member

Hello,

 

I have just registered at Upwork, but suddenly my company account got suspended without any reason. And the message keep asking me to press ctrl + dot. But nothing happened. What should I do ?

 

Regards,

Kevin

Hi there, 

 

Thanks for reaching out. I see that the team contacted you via a support ticket with more information about your account status. Please follow the instructions shared by the team on that ticket and don't hesitate to follow up through the same if you have additional questions. 

~ Luiggi
Upwork
18dfbc94
Community Member

Hi,

 

This is the ID#45920552 Suspension Appeal I used to get support for account reactivation, but the support team is refering me to another ticket ID#45920261 Upwork Identity Verification Request which is not related and closed my former ticket,

Could you help and check again ?

 

Regards,

Kevin

Hi Kevin,

 

Thank you for your message. I checked your account and I see that the action taken on your account is related to the verification notified on the support ticket 45920261. Please follow the instructions shared on the support ticket and allow our team to review your documents. Feel free to respond to the same support ticket if you have further questions. 

 

- Pradeep

Upwork
85c10060
Community Member

My friends account is showing like “permanently blocked “ but she can still login and receive funds. But she can’t withdraw the funds to bank account. Upwork has done the id verification and notified her to change profile picture but she can’t change the profile picture as the icon next to it is frozen.

 

Profile link: **Edited for Community Guidelines**

Hi Safia,

 

I am sorry to hear about the action taken on your friend's account. I see that the account holder has already initiated a support ticket from their account. One of our team members will reach out to them directly via the same support ticket as soon as possible.

 

- Pradeep

Upwork
50f34786
Community Member

When I submit my  proposal it give me the error of account suspension.But when I try to unsuspent my account It give me notification that your account is not suspended.Whats the main issue behind this. Please solve my problem.

Hi Zeeshan,

 

I am sorry to hear about the trouble while applying for jobs. I checked and can confirm that there is no hold placed on your Upwork account. Could you please try again after clearing Cookies and Cache on your browser? You can also try using a different browser. Feel free to message us if problems persist.

 

- Pradeep

Upwork
exinox
Community Member

Dear Upwork Support Team,

 

I respectfully request the restoration of my Upwork agency which was recently deactivated. We are committed to upholding Upwork's standards and ensuring compliance with all platform policies.

 

Thank you for your attention to this matter.

 

2bfd3e02
Community Member

Not the right place buddy. To resolve your issue, I recommend that you visit Upwork's support page and inform them about the problem.

Hi Gautam,

 

We’ve escalated your community post to a support ticket. One of our agents will be in touch with you soon to assist.

~ Luiggi
Upwork
85c10060
Community Member

My friends account is showing like “permanently blocked “ but she can still login and receive funds. But she can’t withdraw the funds to bank account. Upwork has done the id verification and notified her to change profile picture but she can’t change the profile picture as the icon next to it is frozen.

 

https://www.upwork.com/freelancers/~0110d6feb44156b055

fb4ac743
Community Member

The first post I put in for a job wouldn't allow me to access the people who applied.  Closed that and wrote a new post and now Upwork won't let me invite applicants.  I really am baffled.  I have added a payment 4 times and have also deposited almost the entire amount for the job in escrow.  Anybody else having this problem?

Deb

AndreaG
Community Manager
Community Manager

Hi Debra,

 

Please check out this support ticket with a communication from our team regarding your account. If you have any questions about it please feel free to reply directly to the ticket as they are the ones who can best assist you.

 

~Andrea
Upwork

Loved the platform till I tried to interview some great candidates and was messaged I needed to provide payment for escrow. Reasonable.  I did it four times.  Nada, like nada thing.  I finally paypalled the money.  Still no good.  Today I just closesd the posting and wrote another.  Now I can't invite applicants.  Anybody else experience this?  The chat bot isn't quite catching what I am asking and I spent all day yesterday reading suggestions that weren't applicable.

 

Thank you,

Debra 

a87ffbfd
Community Member

Hi all, I tried to input billing info, and got the error: Our records indicate that the payment method entered is already associated with the maximum number of accounts. Please add a different payment method.

 

I don't know how to resolve this as I only have one account. Please help. Thanks.

Hi Mabel,

 

I checked your account and saw that our team contacted you through a support ticket regarding your account status. Please check this ticket and kindly follow the instructions they have provided. Please let us know if you need further assistance. 

~ Joanne
Upwork
a87ffbfd
Community Member

Thanks. I saw the ticket, it says solved so that's why I was confused. I just went to verify my account and now waiting. Thanks.

762468ee
Community Member

Hi - I am unable to do anything in my Upwork account. Help would be appreciated:

 

  • Can't start new contracts with freelancers
  • Can't post a new job
  • Can't reach out to new freelancers

I have no idea why this is happening and I've had no notification or email from Upwork about why this has happened.

Please help as this is affecting my business 

Many thanks,

LiamScreenshot 2024-03-05 at 12.26.49.png

Screenshot 2024-03-05 at 00.15.51.png

Hi Liam,

 

Thanks for bringing this to our attention. I see that there's already a support ticket where the team is assisting you. I've shared your post with them, and they've recently followed up with you with more information to assist you further. Please refer to your ticket and don't hesitate to follow up with the team if you have questions. 

~ Luiggi
Upwork
maria_vashenko
Community Member

I’ll do my best to make long story short but clear. Although it would be quite a challenging task for me now as I’m pretty pissed off and to some extant desperate.

 

I’m an exclusive freelancer for IDAP Agency and one of its managers. As far as our Agency’s owner account was suspended and he cannot write to Support forum I’ll do it.

 

On October 24, 2023 our Agency owner discovered that his account was suspended. Why I’m writing “discovered” is because he didn’t receive any e-mails or notifications beforehand informing of upcoming suspension and actions to take in order to avoid this. After that, financial transactions of our Agency was blocked as well.

 

Since that time he did every single thing Upwork support team has advised. Still we are where 4 months ago, with both our owner’s and Agency’s accounts blocked. And support team, as an old cracked toy, keep on repeating the same thing “There is a payment method on your account that has billing information in a US-sanctioned location.” BUT THERE IS NONE!

 

What’s more during this 4+ months while issue remains unresolved Support team answered generous three (!) times.

 

Is anybody able to help? Or it is simply the way Upwork works now? And the best I can do is keep on writing support team in hopeless effort to "break the wall with my head"?

 

If Upwork saw US-sanctioned location somewhere in our owner’s profile on their side, just write him step by step as precisely as possible how to find this mysteriously hidden address, so he could find where it is and change it.

Hi Maria,

 

We saw your post in the community and converted it into a support ticket to give it the attention it deserves. Rest assured that one of our agents will contact you on this page with more information and further assistance on your agency account concerns.

 

~ Arjay
Upwork
02745f55
Community Member

My account was suspended 3 days ago, and I have been trying is so many different ways to obtain support from Upwork, I have already filed the appeal and I'm just receiving the email that my account is not suspended, but everytime I try to access I received the pop up that it is. I have tried calling, I have tried to reach out sending emails, and I do not obtain a single answer form you. Only chatbots that can't provide the correct guidance.

This is the day number 3 that I'm working without tracking my hours, and Upwork does not even reply. I created this other account to be able to post this as I really want to recover my original account. 

Please provide the assistance needed, my original account email is **Edited for Community Guidelines**

 

I really need the help, can you please provide the support needed? Request number 45957502

 

https://support.upwork.com/hc/requests/45957502

If you are a trustworthy company, why can a user obtain the correct support. I'm desesperate at this point, because I've been trying so hard to reach you out.

 

Please provide the support needed.

ArjayM
Community Member

Hi There,

 

I can sense your account concern's urgency and am sorry to learn about this experience. However, I see that you're using a newly created account under a different profile name. We highly encourage you to continue coordinating with the team through a single active ticket linked to your account suspension case so that the team can assist you more efficiently.

 

You may also communicate with the team through the email associated with the account you need assistance with; they'll gladly look into that for you. We seek your patience and utmost understanding while we sort this out for you.

 

~ Arjay
Upwork
Latest Articles
Featured Topics
Learning Paths