🐈 Community
» Forums » Support » Re: Get paid option Inactive!
Page options
2e750978
Community Member

Payment Method Inactive !

Hello ! It's been five days since i added payment method to local bank. But it's still inactiave. No Response or Verification email from upwork.Can you please tell me how long it will take to active ?

ACCEPTED SOLUTION
andregutierrez22
Moderator
Moderator

Hi Zaki,

 

If your payment method is inactive, it can be because of one or both of the following reasons:

 

 

It was added in the last three days: For security reasons, any new payment method will become active in three days. 

 

You need to provide your tax information: In order to access their funds, all freelancers who are U.S persons should file a Form W-9 with Upwork. You sign electronically by submitting the form.

If you’re not a U.S.taxpayer you’ll need to file a Form W-8BEN instead. The Form W-8BEN is a form used to confirm you’re not a U.S. taxpayer and that Upwork is not required to withhold taxes from your earnings. Tip: You can use your own legal name as it appears in your passport or other official documents.

 

~Andrea
Upwork

View solution in original post

379 REPLIES 379

Hi Shannon,

 

Thank you for reaching out. I can see that you've already raised a support ticket regarding your concern. You can access your support tickets here. Note that support requests are responded to in the order they are received. Kindly allow 24-48 hours for the team to follow up with you and assist you further.

 

~ Arjay
Upwork
riinuka
Community Member

Thanks for the reply, but they marked my ticket as "Solved" without any
other comments / replies...

Id#39145478

Hi Shannon,

 

I can see that your case has been forwarded to the appropriate team for further review and your payment method is currently under a verification process. You can access your support tickets here. Note that support requests are responded to in the order they are received. Kindly allow 24-48 hours for the team to follow up with you and assist you further.

 

A gentle reminder, please avoid creating several tickets or posts for the same concern so that the team could assist you more efficiently. We seek your patience and utmost understanding while sorting this out for you. Thank you!

 

~ Arjay
Upwork

Hey, I'm having a similar issue...

Hi Charles,

 

Thank you for your message. I checked your account and I see that you are referring to the payment method added to your agency account. I see that you have completed W-8BEN form on the agency account. Since you have a U.S. address listed on your Upwork account, you will also need to complete a W-9 form to activate your payment method. 

 

Thank you,

Pradeep

Upwork

Hi! 
I'm also facing this issue, even though I have filed the non U.S tax payer form.

Hi Ahmed,

 

We saw your post in the community and converted it into a support ticket to give it the attention it deserves. Rest assured that one of our agents will be reaching out to you and assisting you further. You may access your ticket and can also coordinate with the team on this page.

 

~ Arjay
Upwork

Hello andrea, i'm having the same issues. my payment method stills says it is inactive.

Hi Muse Zeleke,

 

We saw your post in the community and converted it into a support ticket to give it the attention it deserves. Rest assured that one of our agents will be reaching out to you via a support ticket and assisting you further with your concern. You may access your ticket and coordinate with the team on this page.

 

~ Arjay
Upwork

Hi Andrea,

I have added payment method on 16th May 2023 and today is 19th May 2023, it's still showing me as inactive.

yesterday it was showing me to wait for 3 days.

Note: I have added correct tax information (W-8BEN) form.

Thanks.

Hi Khan M Riaz,

 

Thank you for your message. I shared your report with our team and one of our agents will reach out to you using a support ticket to assist you further. You can access your support tickets here .

 

Thank you,

Pradeep

Upwork
tande-tawanda
Community Member

Hey guys Need a little help here How do I resolve paypal being disabled everytime I try to withdraw money?

Hi Tawanda,

 

I checked and it looks like your PayPal payment method is active. If you still need any help please let us know.

 

~Andrea
Upwork

Hey thanks for checking it out but maybe I am missing something.

I've attached a picture of the response I keep
getting everytime i try to withdraw.

I'm not sure what can be done, could you give me advice on how to
proceed from here?

Hi Tawanda,

 

We checked with our payment team and it appears your PayPal account is being rejected. Please, contact PayPal customer support for assistance and more information about being able to use your account to receive payments. 

~ Valeria
Upwork
navi97
Community Member

Hi 

After trying hard for a while, got my first job and sucessfully completed. Now as I want to be get paid my account shows Inactive!
I have added my account details on JAN-23 but yet inactive.

Help Please

 

**Edited for Community Guidelines**



Regards,
Naveed

Hi Naveed,

 

It looks like you still have not filled out the required Form W-8BEN, which is used to confirm that you're not a U.S. taxpayer and that Upwork is not required to withhold taxes from your earnings. You can do this by going to Settings > Tax Information

~ Luiggi
Upwork
b473a637
Community Member

My PayPal Method is Inactive

I finished W-8BEN and still inactive

what should activate it?

Hi Ahmed,

 

It looks like you added your PayPal payment method today. Please know, all payment methods become active after a three day security period.

 

~Andrea
Upwork
5539ba94
Community Member

Hello. How can I solve the problem with a name mismatch when adding a paypal payment method. The fact is that in your system I cannot specify the name in Cyrillic, and in the Paypal system, according to the documents, the name and surname are written in Cyrillic in Ukrainian.

For example: Valeriy Pyanov is indicated on upwork, Валерій П'янов is indicated on paypal

How can I solve this problem?

Hi Valeriy,

 

Thank you for reaching out to us. I checked but I could not see a name mismatch notification on your profile.

It looks like you need to add tax information first. In order to withdraw earnings, please complete a W8BEN Foreign Status Certification. If you are a U.S. taxpayer living outside of the United States, please complete a W9 FormYou can find more information here.  

 

Let us know if you need further assistance. 

~ Nikola
Upwork
b6a8f38c
Community Member

Hello,

My payment method (Direct to local bank) is still inactive. It's been more than 3 working days and I have also completed the tax form as well. Can someone please check and solve the issue

Hi Saif,

Someone from our team will reach out to you via support ticket in order to assist you with this.

~Andrea
Upwork
muhammadbaqir39
Community Member

Hi,

 

I have linked my Payoneer Account to my Upwork account.

 

It's been more than 2 weeks and it still says inactive. What does that mean?

 

When it will be active? and When can I transfer the money to my Payoneer Account?

 

Thanks,

Baqir

Hi Muhammad,

 

It looks like you still need to provide your information in Settings > Tax Information in order to activate your payment method. You can learn more about this here.

 

~Andrea
Upwork

Hi Andrea,
I am from Pakistan and tax is not applied to me. I am not a US person.
Thanks
 

Hi Muhammad,

 

Thank you for following up. I would like to clarify that if you are not a U.S. taxpayer you can fill out the W-8BEN form. The Form W-8BEN is a form used to confirm you’re not a U.S. taxpayer and that Upwork is not required to withhold taxes from your earnings.

For record-keeping purposes, Upwork requires a Form W-8BEN for all non-U.S. taxpayers paid on Upwork. Once you file your Form W-8BEN, the system will activate your eligibility to access funds immediately.

 

To provide Upwork with your Form W-8BEN information

 

  • Go Settings › Tax Information
  • Provide us with your legal name and address

 

You can find more information in this help article

~ Nikola
Upwork

Thanks

1114ef75
Community Member

Hi Upwork Team,

Need a help it is my first project that i have completed on the upwork. I have added my Payment method my own bank acocunt and also completed the W-8BEN form however, i am still showing my payment method is inactive. 
The payment metho was added like 4 days ago. I have checked all the solutions but still it canno help in my case. Could you please help me in this. Thank you.

Hi Bilal,

 

I shared your report with the team handling your case and one of our agents will follow up with you on your support ticket as soon as possible to assist you further. 

 

~ Nikola
Upwork
lazyboynillkabbo
Community Member

Dear Sir, I'm new on Upwork. Recently I've added my local bank account on Upwork. When I was add it it's shows ok. But now it's showing account inactive. One thing my NID and My passport name is MD RAKIBUL HASAN and Mohammed Rakibul Hasan accordingly. 

 

The problem was raised after adding my passport for verification.  Previously I verified my account by using my NID.

Now , every time I want to add my wise account it's showing my beneficiary name not matched. But  my wise account name and my Upwork profile name is same. 

 

Please help me , how can I fix this.

Hi Mohammad,

 

It looks like you've already added your payment method and need to fill out the W8-BEN form in order to activate it. To provide Upwork with your Form W-8BEN information you can go to Settings > Tax Information.

 

~Andrea
Upwork
2c5e417a
Community Member

three days ago i setup my payment method to bank account, already setup tax information, today my payment method stills inactive. what can be happening?

Hi JORGE,

 

Thank you for reaching out to us. I shared your report with our team and one of our agents already reached out to you directly via a support ticket to assist you further. You can access your ticket on this page.

~ Nikola
Upwork
ibadullah72
Community Member

My payment method is not activated
Please Help

Hello, I added my payment method 3 days ago (11 May). I think it's been 3 days today (14 May). Now how can I know whether my payment method is activated or not? and when I can withdraw my available balance?

Hi Ibaad,

 

Thank you for your message. For security reasons, after you add a new payment method, you must wait 3 days to use it. Please extend your patience for the next 24 hours for your payment method to be active then you can withdraw your funds.  Thank you!

~ Arjay
Upwork
619c7697
Community Member

I have added my local bank account details a week ago, but it's still inactive, My bank account and Upwork profile title are same, but still, it's not been activated yet, I would really appreciate it if you can help me verify (activate) my payment method for receiving payments to my local bank account.

Hi Mahvash,

 

Thank you for reaching out to us. The Form W-8BEN is a form used to confirm you’re not a U.S. taxpayer and that Upwork is not required to withhold taxes from your earnings. For record-keeping purposes, Upwork requires a Form W-8BEN for all non-U.S. taxpayers paid on Upwork. Once you file your Form W-8BEN, the system will activate your eligibility to access funds immediately.

 

To provide Upwork with your Form W-8BEN information

Let me know if you need further assistance. Thank you.

 

~ Arjay
Upwork

Hi Arjay,


Thank you for the information, I live in the UK (United Kingdom) and the UK government does not issue W-8BEN and we don't have any W9 form issued to locals. I need further assistance to resolve the payment issues.


Regards,

Mahvash.

Hi Mahvash, 

 

Thank you for your response and I'm sorry for not being able to get back to you sooner. I have escalated your concern and one of our team members will reach out to you directly via a support ticket to assist you further. You can access your tickets on this page.

 

~ Arjay
Upwork
Latest Articles
Upcoming Events
Jun 22
Upwork Virtual Community Hour
Community Hour English
Featured Topics
Learning Paths