๐Ÿˆ
ยป Forums ยป Support ยป I can't apply to any jobs on Upwork. Please l...
Page options
hk1997
Community Member

Account Suspended

Please resolve my issue !!
I am not able to submit proposals as it says "you can't submit a proposal because your account is suspended.".
However, when I submitted an appeal to unsuspend my account they responded that my account is not suspended. Please resolve my issue.
I'm not getting a proper support on this. I've been only asked to clear cache & cookies & I've tried it several times but doesn't work. Also, the same issue persists on mobile app. There must be a technical issue then. Please investigate this matter.

Thank you!

ACCEPTED SOLUTION
egaruth
Community Manager
Community Manager

Hi Hassaan,

 

If the action buttons that you usually use are grayed out, the Trust & Safety team may have suspended your account. In that case, you will have received a support ticket with an email notification about the action on your account. Please refer to your ticket on this page and reply to the email if you have any questions for the team.

 

~ Nikola
Upwork

View solution in original post

954 REPLIES 954

I already click the Support link and nothing helped. My account is still suspended. How can I contact Upwork directly. All my transactions are in this account I can not use it. I need help.

 

Hi Ryan,

 

Weโ€™ve escalated your community post to a support ticket. One of our agents will be in touch with you soon to assist.


~ AJ
Upwork
egaruth
Community Manager
Community Manager

Hi Craig,

 

Thank you for reaching out to us. I checked and it looks like one of our agents already reached out to you directly via a support ticket to assist you further. You can access your ticket on this page. Please consider following up on the ticket so that our team can assist you further with your account.

 

~ Nikola
Upwork
3764e382
Community Member

I can't see that my profile has been suspended and all my accounts are in good standing. I also have 140 available connects. Please help.

Hi Leila,

 

Weโ€™ve escalated your community post to a support ticket. One of our agents will be in touch with you soon to assist.


~ AJ
Upwork
a2731e24
Community Member

**Edited for Community Guidelines** this is my friend account 

He cannot post in the community or apply for a job or withdraw money with no any reason he submit ticket but without no answer,I hope that someone from technical support will access his email and try to solve the problem quickly and not just talk, because the problem is more than a few days old.
 

if someone come ask tell us the reason of suspend and how to solve it 

Hi Ahmed,

 

I am sorry to hear about the action taken on your friend's account. For security purposes, we are unable to discuss other user's account with you. Please request the account holder to contact us via the support ticket sent to their registered email address.

 

- Pradeep

Upwork

he did and still no decent answer come for him he just need someone to tell him what is the problem and why it is suspend and how to  solve it 

I appreciate you trying to help your friend, Ahmed. Unfortunately, we cannot request or share details of other user's accounts for confidentiality purposes. I suggest you request your friend to continue communicating via the support ticket as those are directly responded by the team handling their accounts.

 

- Pradeep

Upwork

what i he did that and no one responds the just sent an email and told him they will email him later and still got nothing after 3 days ? i can give you the ticket id if it legal to check

a2731e24
Community Member

i can sent to you the ticket  id to someone to check it for him and try solve it 

36f6d68f
Community Member

I'm currently unable to apply for a job please help me 

Hi Gaurav,

 

I am sorry to hear about the trouble while applying for jobs. I checked your account and I see that your account is on temporary hold. I can see that one of our team members has already reached you via a support ticket to notify you. You can access your support tickets here. Please don't hesitate to follow up with them on the same support ticket if you have additional questions regarding your concern. Note that support requests are responded to in the order they are received. Kindly allow 24-48 hours for the team to follow up with you and assist you further.

- Pradeep

Upwork
pamwithers
Community Member

My Visa card was compromised so I cancelled it, got a new one, and in my Upwork account deleted the old one and entered the new one. Meanwhile, Upwork paused my contracts and suspended my account. This means I cannot rehire or pay for new work from my contracted talent. Given that I have deadlines they need to complete, I am fully panicked. I have no way of knowing how long it will take Upwork to unpause/unsuspend my account, and my business is suffering. Ii am feeling forced to try a new platform but don't want to!!!! It has been SEVERAL WEEKS since I entered my new Visa card info. I cannot wait any longer. The fact that Upwork has no 800 number for customer service makes me despair of staying with them, even though I've used them happily and effectively for 20 years! Help! Pam

Hi Pam,

 

We saw your post in the community and converted it into a support ticket to give it the attention it deserves. We totally understand how you want this issue with your client account resolved immediately so that you can proceed with your projects. Rest assured that one of our agents will be reaching out to you here with further assistance.

 

~ Arjay
Upwork

Thanks so much!!!

 

c32edbd5
Community Member

Hello,  

 

Kindly help me out please. My partner account was put under temporary suspension about a week ago. Due to the fraudulent activity Upwork discover with the client he was under contract with. The fund for the work he has done that week was reversed back to client billing method and my account has been placed on hold since then. Upwork Trust and Safety Team then asked him to provide some information which he has compliance with them and provided all the information requested. The write up below is the response he have got for maybe two times now. 

 

**Edited for community guidelines**

Hi Salahudeen,

 

I've escalated your concern to our team. One of our team members reached out to you via a support ticket to assist further. You can access the ticket here

~ Joanne
Upwork
b56bf78e
Community Member

I am getting a notification that my financial account has been limited. I am in touch with support and have provided the documentations and answered the questions but it has almost been more than a month and my account is still restricted. I am unable to withdraw money and afraid of applying for jobs as I am not sure how long will upWork take to resolve the issue.

as for me upwork dont delay in replying~ check in notification bell or on your gmail

I do check regularly

After posting this on the community upWork finally replied after 17 days approximately and asked the same questions. I am replying to the same question over and over again. Due to the payment delay I have lost a client because I did not want them to send money to my restricted account, not knowing when I would be available to withdraw. ๐Ÿ˜ž

Hi Ameen,

 

I'm sorry for the delay in the team getting back to you. I've followed up with them on our end, and they've just reached out to you to continue assisting you. 

~ Luiggi
Upwork

Thank you

patascis
Community Member

I can't get upwork support to respond (#42643228) - It's been more than 3 weeks and I've sent 3 follow up messages.

Hi Patrick,

 

I'm very sorry about the delay in getting back to you. The team handling your case has just recently followed up with you via your ticket. Kindly refer to it for more information and don't hesitate to follow up with them if you have questions. 

~ Luiggi
Upwork

Thank you Luiggi!

Update on my case. I've been going back and forth with support. They've been very friendly and I complied with everything they asked me to do.

 

And then out of nowhere, a new Support member joined the case and instantly restricted my account. Not only that, my balance is now negative.  I don't understand what's happening.

Hi Patrick,

 

I'm sorry to learn about the status of your account. Please remember that we cannot publicly disclose any information or actions taken on a user's account here in the Community for privacy purposes. However, since you've been coordinating with the appropriate team and support tickets have been set up, we suggest you continue communicating through the active ticket here so that they can assist you more efficiently.

 

~ Arjay
Upwork

I don't know why support is taking wwaaaayyyy to long to resolve the issue. At least you have been going back and forth. My case is being dragged on and it has been more than a month with no updates.

The last response I got was on 5th October as soon as I posted on the community and the questions asked were repeated, nothing new.

If upWork wants to keep account restricted, they should at least give the option to withdraw pending / existing earnings. Due to this financial restriction I have stopped applying for jobs on upWork and looking for alternatives.

62b1ef4f
Community Member

i have a personal work in freealncing 

https://w2beginner.com/

cwills90
Community Member

Account suspended, no email sent. Appeals says the account active. I have a pending client! Help please.

neqymo04112
Community Member

Hello. Today its failed to bill me from my credit card due to pay in internet limit. I fixed it and paid.

Now, i'm still have suspended main account and can't submit proposals.
Upwork ticket system dissapeared. There are totally useless topic not related to theme of topics.

I need help from real upwork support and i can't even reach anyone, there are only "feedback" form left.
Where are "submit ticket"? Where are "chat with support" dissapeared?

Honestly, you didnt listen freelancers at all. Instead to heard us, you added "how often your hourly rate change". You really think this is important as there are dozens problems and fixed could be done to service?

Hi Sergey,

 

We saw your post in the community and converted it into a support ticket to give it the attention it deserves. Rest assured that one of our agents will be reaching out to you on this page with more information and further assistance on the status of your account.

 

~ Arjay
Upwork
ee1594b0
Community Member

I am also having the same issue 

Hi Joshua,

 

I'm sorry to hear you're experiencing this. I can see that you've raised a support ticket regarding your concern. Please allow more time for the team to review it and assist you further.

~ Luiggi
Upwork
cwills90
Community Member

I am having this issue now! not sure what to do since no email sent.

Hi Christy,

 

I've escalated your concern via a support ticket to the relevant team. You can access your ticket here.

~ Luiggi
Upwork
683e7636
Community Member

Dear Sir ,

 

i am change my profile photo but upwork not active account please Check and active Now .

 

thank you 

biswas

Biswas
Latest Articles
Featured Topics
Learning Paths